5 kobiet, które mnie inspirują

 Niepostrzeżenie wdarł się kwiecień. Taki typowy kwiecień-plecień. Liczę jednak na to, że w końcu będzie więcej lata, niż zimy i słupki na termometrach będą coraz wyższe, i nie będą schodzić poniżej 18 stopni Celsjusza, a rozłożenie koca w polach znów stanie się rutyną mojego tygodnia.

Jednak zanim to nastąpi chciałabym Wam przedstawić 5 kobiet, które niezmiennie mnie inspirują, a każda z nich naprawdę jest inna, a łączy ich jedno. Wszystkie są użytkowniczkami Instagrama, a jedna z nich to dla mnie kobieta z krwi i kości, bo znam ją nie tylko z social mediów.

Kasia Olubińska-Godlewska

To zdecydowania kobieta, która szuka Boga w wielkim mieście. Nie ukrywa swojej wiary i tego, jakie to dla niej ważne. Miałam przyjemność być na jej spotkaniu autorskim w rzeszowskim empiku. Było kilka rzeczy, które mnie urzekły w tamtym momencie. Po pierwsze, punktualność – na kilku spotkaniach z autorami już była i wiem, że... różnie bywa. Jako osoba, która ceni to, że ktoś szanuje mój czas, był to miód na moje serce. Po drugie, jak tylko zobaczyłam Kasię to miałam poczucie: tak, taka powinna być kobieta. Miała w sobie tę grację, o której ojciec Szustak mówił w jednej  ze swoich konferencji. To takie nieuchwytne „coś” w kobiecie, które nie da się zdefiniować, ale jak kobieta to ma, to od razu wiemy, że to kobieta z gracją. Dla mnie to taka mieszanina stroju, zachowania, uśmiechu, wrażliwości, dobroci. I Kasia to ma. Po trzecie ujęło mnie to, że podpisując książkę nie chodziło jej tylko o to, żeby podpisać i uśmiechnąć się do selfie, ale ona z każdą z dziewczyn rozmawiała i do tego dopasowywała dedykację w książce! Na mnie rozmowa z Kasią naprawdę wywarła ogromne wrażenie.

Do dzisiaj jest to dla mnie osoba, która jest kwintesencją kobiecości. Kobietą z gracją.

 Czytaj także: Książka przy herbatce [13] Kobieta w wielkim mieście

Paulina Molicka

Na Instagramie znana bardziej jako Drops Książkowy. Z Pauliną połączyło mnie...duszpasterstwo! To tam miałyśmy okazję się poznać w czasie, kiedy obie byłyśmy na końcówce studiów. Do dzisiaj pamiętam z jaką pasją opowiadała w swojej pracy magisterskiej, w której analizowała język z serialu „Czas honoru” 😉 To jedna z tych dziewczyn, która w internecie przekazuje dobrą wartość. Na swoim profilu głównie dzieli się recenzjami dobrych książek i widzę jak pięknie się w tym rozwija, ponadto  pokazuje, że wiara i patriotyzm to ponadczasowe wartości, które w dzisiejszych czasach są bardzo ważne. Poza tym Paulina może zarazić Was miłością do podróży i teatru i czworonogów, a także tak jak i ja jest fanką herbatki 😊

Jeśli kochacie literaturę i czasy II wojny światowej to na profilu Pauliny na pewno znajdziecie coś dla siebie.

  

Marta Kruk

Jedna z nielicznych w świecie fit, która ma do tego normalne podejście. U niej nie zobaczysz treningów, które niszczą stawy i kolana, nie usłyszysz, że nie możesz zjeść ulubionego batonika, bo potem będziesz musiała ćwiczyć godzinę cardio, żeby to spalić. Usłyszysz za to, że masz prawo mieć gorszy dzień, nawet wtedy kiedy uwielbiasz ćwiczyć, możesz zrobić sobie cheat day i to jest okej, a przede wszystkim, że chodzi o dobre nawyki. Jak sama pisze na swoim blogu Codziennie fit: „Chcę pokazać wszystkim, że nie trzeba mieć grubego portfela, wyrzeczeń, ścisłej diety i mnóstwa czasu, by zawsze być w formie”.

Ponadto na Instagramie  stara się wspierać swoją drużynę przez motywujące posty oraz ciągle nowe materiały i nowe wyzwania.

Uwielbiam jej podejście do zdrowego stylu życia i odchudzania, ale inspiruje mnie także jako kobieta. Uwielbiam jej zamiłowanie do sukienek, a także podejście do życia. Na swoim drugim blogu Marta pisze o sposobach organizowania naszego codziennego życia, o dobrym i szczęśliwym życiu, a także różne polecajki serialowo- książkowe.

W Marcie cenię to, że potrafi zmotywować do działania jak mało kto!


 

Jagoda Kwiecień

W świecie Instagrama znana jako @jagoopeppermint Przyznam, że jest to moje najświeższe odkrycie spośród moich bohaterek.

Jagoda skradła moje serce oczywiście dzięki książkom, no jakże mogło by być inaczej! Uwielbiam podglądać to, co aktualnie czyta i niektóre pozycje trafiają na moją listę 😄

Jej profil na Instagramie to miód na serce estetyka. Jest przepiękny! Już samo patrzenie jest czystą przyjemnością.

Jagoda to także kobieta, której bliskie są boskie akcenty i myślę, że stąd powstał w jej głowie pomysł stworzenie Boskiego Klubu Książki. Według mnie czegoś takiego bardzo brakowało, a dodatkowo poświęcamy czas na czytanie wartościowych książek. Czy może być coś piękniejszego?

  

Anna H. Niemczynow

Z moich obserwacji wynika, że Anię ciągnie do Ani 😁 Czuję wyjątkową „chemię” między nami.

Z jej postów na Instagramie wylewa się czysta miłość do drugiego człowieka i wdzięczność. Tak, wdzięczność to jest to słowo, które najbardziej mi się z nią kojarzy.

Ania to pisarka żyjąca na emigracji. Jej instastory to gwarant dobrego humoru. Ja wprost je uwielbiam. U Ani podoba mi się także to, że nie ma wiadomości na jaką by nie odpisała. Pokazuje, że czytelnik jest dla niej ważny. Podoba mi się jej podejście do swoich książek. Mówi, że w momencie, kiedy książka trafia do rąk czytelników to już nie jest jej książka, ale czytelników.

Poza tym Ania jak pozostałe moje bohaterki nie wstydzi się swojej wiary, wprost o niej mówi i pisze. Patrząc na to, co obecnie dzieje się w Kościele katolickim to właśnie takich osób nam trzeba. Takich kobiet nam trzeba.

Ania jest moją ogromną inspiracją, bardzo się cieszę, że dzięki mediom społecznościowym mogłam ją poznać!

Czytaj także: Książka przy herbatce [9] Życie Cię kocha, Lili

Inspiracje wokół nas

Przedstawiłam Wam 5 kobiet, które praktycznie codziennie mi towarzyszą. To są profile, które odwiedzam w pierwszej kolejności, bo łączą je rzeczy najważniejsze: wiara, optymizm, normalność, motywacja.

Myślę, że każda z nas powinna mieć takie kobiety obok siebie, ale chcę Wam też powiedzieć, że takie kobiety nie tylko są na instagramie – one żyją także obok nas. Dla mnie taką inspiracją z życia codziennego nie jest jedynie Paulina, ale jeszcze kilka innych kobiet, które znam.

Gorąco zachęcam Cię do rozejrzenia się wokół siebie. Może to być Twoja sąsiadka, przyjaciółka, siostra, koleżanka z pracy. Twórzmy piękne kobiece relacje!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz