Książka przy herbatce [11] Czekałam na Ciebie


Dzisiaj zapraszam Was na powieść debiutancką Magdaleny Krauze. Muszę przyznać, że w przypadku tej książki zaczarowała mnie okładka. Nie potrafiłam oderwać od niej wzroku. Poza tym, moja koleżanka bardzo chwaliła i chciałam się przekonać czy słusznie.

Główną bohaterką powieści jest Paulina - dziennikarka, która odnosi sukcesy. Pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego magazynu, w którym pracuje. Do pełnego szczęścia brakuje jej tylko księcia na białym koniu. 


Ważne miejsce w sercu Pauliny zajmuje Malwina – jej przyjaciółka. Są dla siebie jak siostry, dlatego Paulina nie zastanawia się długo, kiedy widzi zrozpaczoną Malwinę po rozstaniu z chłopakiem, i zaczyna działać. Chce się dowiedzieć dlaczego chłopak porzucił jej przyjaciółkę.
Równolegle Paulina zmaga się z własnymi problemami. W jej życiu niespodziewanie pojawia się Igor – jej licealna miłość. W czasach szkolnych nie pamiętał nawet jej imienia, a jak będzie teraz, kiedy stanie się jej szefem?

Autorka porusza również  problem przemocy rówieśniczej. Pokazuje, że tak naprawdę jest to coś, co ma wpływ na całe życie człowieka. Magdalena Krauze pokazuje jaką siłę mają słowa, które ludzie do nas kierują. Zwłaszcza słowa kierowane do nastolatki, która dopiero buduje swoją tożsamość.

Podsumowanie

Zdecydowanie warto było sięgnąć po tę książkę.  Dawno nie czytałam książki, która tak by mnie wciągnęła. Do tego stopnia, że w pracy moje myśli krążyły wkoło Pauliny i Igora.  Już nie mogę się doczekać drugiego tomu, bo zakończenie bardzo mnie zaskoczyło i nie mogłam uwierzyć, że zostałam z takim niedosytem. Takim pozytywnym niedosytem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz