Pasja, czyli namiętność, która nadaje smak życiu

 Język polski bogaty jest w piękne słowa. Uważam, że zbyt rzadko zachwycamy się tym, jak on brzmi. Naprawdę mamy szczęście posługiwać się pięknym językiem.

Jednym ze słów, które mnie zachwycają jest słowo pasja. To piękny homonim. Nie ma tylko jednego znaczenia. Oznacza mękę Chrystusa. Może także oznaczać także wielkie zamiłowanie do czego; silne, namiętne przejęcie się czymś, jak mówi definicja słownikowa. 

 

 

Pasja to namiętność jaką mamy w sobie. Dla mnie doskonałym przykładem takiej pasji jest mój narzeczony i jego namiętność do fotografii. Jest to coś, co absolutnie w nim podziwiam. Jestem pewna, że nie można spotkać niczego piękniejszego niż człowiek z pasją.

Pasja jest czymś, co nadaje życiu smak. Czasem mam wrażenie, że wiele osób straciło ten smak. Zapomniało o swojej pasji. Bywa tak, że w ogóle jej nie odkryło. Jestem przekonana, że to jedno z naszych najważniejszych zadań na ziemi. Odkryć co jest moją namiętnością. Namiętnością, która nie pozwala spać; którą chcesz innych zarażać; która napędza Cię do życia.

 

 

To właśnie ta pasja i nasz sposób jej przeżywania nas wyróżnia. Jest naszą unikatowością. Czymś, co wyróżnia nas z tłumu. Pan Bóg w końcu nie chciał stworzyć serii takich samych ludzi. Dał każdemu z nas jedyne i niepowtarzalne serce, umiejętności, sposób postrzegania świata, wyrażanie siebie. Nie ma drugiej takiej osoby jak Ty.

Daje nam to niepowtarzalną możliwość kreowania swojego kawałka świata. Jednak do tego konieczne jest, abyśmy odkryli swoją pasję, a potem żyli z pasją. Bo inne życie nie ma sensu. A jeśli ta pasja Ci umknęła ostatnio, to umów się z nią na spacer. Przypomnij się. Ona czeka na Ciebie i Twoje działanie. Bo to nasza aktywność budzi uśpioną pasję. Jest niezbędnym paliwem. 

 

 

Bądź pełen i pełna pasji. Niech wypełnia Cię od czubka głowy aż po opuszki palców u stóp. To pasja nadaje życiu smak. Ona sprawia, że nabiera ono barw. Daje iskierkę, którą możemy zarażać innych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz