Książka przy herbatce [19] Spowiedź Hitlera

Christopher Macht, Spowiedź Hitlera. Szczera rozmowa z Żydem, Wydawnictwo Bellona, Warszawa 2016

 

 

Tę książkę znalazłam, kiedy odwiedziłam pobliską bibliotekę po raz pierwszy. Ze względu na to, że w tamtym roku przeczytałam niewiele pozycji o tematyce historycznej, postanowiłam, że w tym roku to zmienię. Mój pierwszy wybór padł właśnie na „Spowiedź Hitlera. Szczera rozmowa z Żydem”.

Zaciekawił mnie już sam tytuł. Autor notatek, na których podstawie powstała ta książka, Eduard Bloch, był nazywany przez Hitlera szlachetnym Żydem. Wódz III Rzeszy nabrał do niego szacunku, gdyż Bloch, który był lekarzem, leczył jego matkę.

„Spowiedź Hitlera. Szczera rozmowa z Żydem” jest napisana w formie wywiadu, co sprawia, że czyta się ją naprawdę dobrze. Publikacja ta przedstawia nam kanclerza od najmłodszych lat. Możemy zobaczyć, co go ukształtowało. Jednocześnie, dzięki skrupulatnym notatkom, widzimy Hitlera u schyłku jego życia. Bowiem rozmowy zostały przeprowadzone w kwietniu 1945 w bunkrze. Widzimy schorowanego Hitlera, któremu mocno już trzęsie się ciało po lewej stronie, zwłaszcza ręka. A przede wszystkim temu, który ma świadomość przegranej wojny.

 

Rozmowy Blocha z Hitlera to świetna pozycja dla wszystkich tych, którzy interesują się II wojną światową, a także postacią samego Adolfa Hitlera. Książka bogata jest w wiele ciekawostek, m.in. jakimi sposobami leczony był Fuhrer, o początkach działania obozów koncentracyjnych i przeprowadzanych tam eksperymentach na Żydach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz