Książka przy herbatce [6] Warszawa literacka lat międzywojennych


Tym razem książka innego typu. Typ, który nie ukrywam, że bardzo lubię. A dodatkowo wiąże się z moją ulubioną ever epoką.


Mowa o książce autorstwa Teresy Dąbrowskiej pt. „ Warszawa literacka lat międzywojennych”. Jest ona sumą opowieści o 16 literatach z tejże epoki. Muszę przyznać, że kilku osób z tego grona w ogóle nie znałam.

Każda poszczególna opowieść opisywała inną postać. Muszę przyznać, że dla mnie te krótkie biografie były jedynie namiastką, bo czułam, że w gruncie rzeczy ktoś dał mi tylko taki „smaczek”. Tutaj również autorka skupiła się na warszawskich elementach biografii pisarzy i poetów z czasów dwudziestolecia między wojennego. Czytelnik może poznać najsłynniejsze miejsca, w których artyści mogli się spotykać. Widzimy także, że autorzy utworów z naszych szkolnych podręczników nie zawsze wiedli takie sielankowe życie o jakie nieraz moglibyśmy ich posądzać. Nieraz żyli naprawdę w biedzie, a ich twórczość została doceniona dopiero po śmierci.


Myślę, że „Warszawa literacka lat międzywojennych” to dobra lektura dla osób, które chcą poznać dawną stolicę Polski, a także mieć ogólny obraz literatów polskich z tego okresu. Jednak czytelnik, który wymaga więcej będzie czuł pewien niedosyt i z pewnością sięgnie po dodatkową literaturę, która uzupełni jego obraz konkretnego twórcy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz